Kolmeen viikkoon ei mun laskujen mukaan ole agilitya treenattu. Kisoissa siis yksi virallinen agilityrata ja se käytettiin Millan kanssa hyvin hyödyksi eli nollarata ja voittokin vielä eli siis ensimmäinen LUVA-nolla. :) Mutta videota kun katselin, niin tiedän kyllä mitä ensi talvena treenataan... Mun on opittava juoksemaan ja ohjaamaan yhtäaikaa, koska oikeesti se meno on hirveetä tökkimistä mun takia, kyllä Milla menis, jos minä kertoisin ajoissa sille mihin x/

1283283757_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

Hakuakin treenattiin viime perjantaina. Koiralla oli selkeästi enemmän jalkoja kuin aivoja taas. Pitää oikeesti treeneissä alkaa lämmitellä koira sekä henkisesti että fyysisesti, koska ei tuu töistä mitään muuten. Piiloja otettiin ja koira kyllä löytää hyvin, mutta rullan kanssa söhelletään liikaa. Ongelmia viimeksi oli mm. käytiin ukolta hakemassa nami, sitten mamman luo, sitten ukolle hakemaan rulla ja sitten mamman tykö rullan kanssa ja sitten vielä syljettiin se rulla suusta ja oltiin jo nokka kohti näytölle lähtöä... Hohhoijaa - en mä pysy perässä, kun Milla yrittää tehdä liikaa kerralla :/ Jatkossa mulla pitää olla samaa makkaraa kuin maalimiehellä, jotta muakin viitsittäisiin katella hetki... Vaikka ihanaahan se on, että meidän arkajalka on niin innoissaan ihmisistä. :)

Tänään aamulla otin Millan kanssa liiteritokoa. :D Ois se niin helppoa, jos ois oma piha, missä treenata vaikka aamupissin yhteydessä... Milla sai hakea mieluisensa kepin liiteristä ja se sitten aina jätettiin johonkin pellolle odottamaan. Tehtiin vähän luoksetuloa, kaukoja tai seuraamista ja luvalla sai aina hakea keppinsä. :) Tämä nyt ei varmasti auta meidän kapulan puremisongelmaa, mutta itketään sitä sitten taas joskus... Lopuksi ohjasin Millan vielä viemään kepin takaisin liiteriin. :) Ehkä me tänä syksynä sinne voittajaankin päästään Millan kanssa...tavoite ainakin ois...